A
fiatalok szabadidejét lekötő szolgáltatások és a türelmetlen és
szorongóbb felnőttek számára időt megtakarító alkalmazások – a KMPG kutatási eredményei alapján - egyre népszerűbbek.
Már nem is változó, hanem egyenesen
újragondolt életben gondolkozik az emberek egyre nagyobb része, jelent meg az NRC elemzésében. Hűségesebbek vagyunk a valóban környezettudatos márkákhoz, de a hitelesség fenntartásához már nem elég mondania, rendszeresen és transzparens módon tennie kell a márkának.
Tartalomfogyasztási szokások is átalakulnak, a termékhez kapcsolt szolgáltatás fontossága nő, mikro pillanatokat,
élményeket vár a vásárló.
A legnagyobb érték pedig az
ügyfélélmény lett, melyen folyamatosan javítani érdemes, mert ma már sokkal hamarabb vált a csalódott vásárló, és az automatizáció és AI előretörésével egyidejűleg megnőtt az igény az
empátia iránt is.
Az egyik legújabb trendet a - Euromonitor International szerint a - metaverzum hívők alakítják. Ahogy a 3D-s digitális világ beszippantja a fogyasztókat, a
márkáknak is követniük kell őket:
be kell kapcsolódniuk a virtuális termékértékesítésbe is.
A
fogyasztók várják, sőt
elvárják a cégektől, akiktől rendszeresen vásárolnak, hogy legyen őszinte,
transzparens a működésük, termékeikben, szolgáltatásaikban legyenek
fenntarthatóak, edukálják őket,
etikus üzleti magatartás jellemezze őket, aktívan
tegyenek a társadalom és a környezet gondozása érdekében.
Szerző: Vas Zoltán, Marketing igazgató,
a4c.huA4C Marketing Kft - Kik vagyunk, miben tudjuk üzleti céljaik elérését segíteni?
Költséghatékony fogyasztói promóciók, nyereményjátékok lebonyolításával foglalkozunk több mint 20 éve.
Felajánljuk szakértői tudásunkat és kapacitásunkat marketingaktivitások megvalósításához, szívesen bekapcsolódunk vásárlóik lojalitásának növelésébe, vagy vevőadatbázisuk aktivizálásába is.