Körkérdés a KKV TOP100 Díj kuratóriumi tagjaihoz
Dr Serényi János ügyvezető, Értékrend Kft
„Arra gondoltam, abból fogok élni, hogy átadom másoknak, amit megtudtam arról, hogyan lehet valaki sikeres vezető…” interjú a Forbes Magazinban
1. Kérlek, mutasd be pár mondatban, hogyan kapcsolódsz a KKV szektorhoz:
Sokat dolgoztam és dolgozom a szektorral, e szektor számára. A cégeim is ide tartoznak. Látom a szektorban lévő óriási – nagyon is kihasználatlan – lehetőségeket.
2. Hogyan fogalmaznád meg a DÍJ értékét céges döntéshozók számára?
A tömegből való kiemelkedés egyik legjobb lehetősége. Amennyiben a sikert a nyertes jól kommunikálja (!!!), akkor az ügyfelek, a munkatársak, az üzleti partnerek, a sajtó stb. köreiben ez kiválóan kamatozik. Kiváló visszaigazolást nyújt a tulajdonosok, a vezetők számára munkájuk eredményességéről.
3. A DÍJ odaítélésében3 kritérium kerül értékelésre: a) ROE (Sajáttőke arányos nyereség = adózott eredmény (eredménykimutatás) / átlagos saját tőke. Azaz egységnyi saját tőkére vetítve mennyi a vállalkozás jövedelem termelése. b) Egy főre jutó hozzáadott érték mutató (Termelékenységi mutató, számítása: összes bevétel-anyag jellegű költségek-ÉCS/létszám.
c) EBITDA %, azaz az adózás, kamatok és értékcsökkenési leírás előtti eredmény.
Szerinted, ezek közül egy – a DÍJ elérését célul tűző – cégvezetőnek melyik mutató fejlesztésére kell koncentrálnia elsőként, hogy érdemi teljesítményjavulást érjen el a vállalkozás?
Alapból nem tennék különbséget. Az optimális sorrend ugyanis nagyban függ az adott cég aktuális helyzetétől, a piaci körülményektől, a stratégiai és a taktikai céljaitól stb.
4. Öt ágazat – kereskedelem, szolgáltatás, ipar, építőipar, mezőgazdaság – bontásában kerülnek összemérésre a vállalkozások, Megfelelőnek tartod-e ezt a felosztást, vagy finomítanál rajta pl. régiós, települési (Budapest – falu) vagy más, egyéb szempont figyelembevételével?
Jó ötlet a finomítás. Számos cég számára a regionális elismerés akár fontosabb is lehet, mint az országos.
5. Újra nyakunkon a krízis, milyen ötleteid, tanácsaid lennének a megkapaszkodás, a válságban való helytállás érdekében?
A fűnyírós költségcsökkentés életveszélyes. A marketing, az oktatás „megölése” felemészti a jövőt. Több átfogó, belső és külső brainstorming kell az újabb lehetőségek feltárásához. Újabb „mágneseket” kell kitalálni az ügyfelek megtartása, bevonzása érdekében. Minden korábbinál többet kell foglalkozni a munkatársak lelkével, hangulatával.
6. Van-e ötleted, javaslatod a DÍJ népszerűségének fokozására?
A meglévő info@… címlisták helyett pontosak kellenek. Több kategória, több díjazott kell. A díjakhoz járjanak ingyenes, most különösen jól hasznosítható szolgáltatások. (Üzleti tanácsadás, tréning. coaching, marketinges útmutatás stb.)
Köszönöm a válaszokat!