A vásárlási gyakoriság javítása

A jövedelmezőség fejlesztése
6/4. rész

Többször és még többször – a vásárlások számának növelése

Az előzőekben tárgyalt két tényező eredményei elsősorban a marketing kommunikáció minőségén múlnak. A vásárlói bizalom megszerzésével megtörténik az első értékesítés, de természetesen itt nem állunk meg: ha valaki egyszer rendelt tőlünk, miért ne tehetné meg többször is? Az alaphelyzet, hogy a vevőnk az első vásárlásával megelőlegezte a bizalmát az irányunkban. Ha azt kapta, amire számított vagy akár többet is, akkor ezt már megszerzett bizalomnak nevezhetjük, amit a követő vásárlások elérésével további értékre válthatunk.

Ha a vevő pozitív tapasztalatainak irányából kezdünk gondolkodni, akkor ezt többféle módon használhatjuk ki:  

  • Ha a vevő elégedett volt az adott termékkel, akkor – jellegtől függően – ismétlő vásárlásokat generálhatunk lojalitás bonusokkal, elhúzódó kedvezményekkel, kuponokkal, stb.
  • Az ajánlásaink révén a már megvásárolt termék mellé kapcsolódó termékek vásárlását érhetjük el. Ehhez igénybe vehetünk kapcsolt kedvezményeket vagy akár az előbb már említett kuponokkal.
  • A vevő általános (elsősorban a kiszolgálásból fakadó) elégedettsége más, az eredetihez nem kapcsolódó termékek megvásárlását is eredményezheti. Ezt elősegíthetjük vásárlói hűségkártyával vagy például törzsvásárlói kör kialakításával is.

  Persze vannak buktatók is, de ezek elhárítására három segítségünk lehet:

A fentiekből kitűnik, hogy ennek a tényezőnek a sikere leginkább a vásárlóink utógondozásán múlik. Az állandó minőség (mind termék, mind kiszolgálás) oldalon alapfeltétel, emellett elengedhetetlen a megfelelő nyilvántartást biztosító vevőkiszolgálási rendszer, csakúgy, mint a megfelelő kommunikációs eszközök megléte is.

Ezen részt magad mögött hagyva ellenőrzésképpen tedd fel magadnak a kérdést: rendelkezel-e megfelelő nyilvántartással vevőid vásárlásainak követéséhez? Milyen programokat, megoldásokat alkalmazol annak érdekében, hogy vevőid többször vásároljanak nálad?

A KKV TOP100 tudástár első anyagának elkészítésekor a teljesség igénye nélkül felemlegetett gyakorlati kapaszkodók átadása mellett kimondottan az volt a célunk, hogy közös gondolkodásra invitáljunk Téged.
Amennyiben mélyebben érdekel a téma, csatlakozz Facebook, Instragram és LinkedIn követőink táborához, látogasd meg weboldalunkat, ahol további üzletfejlesztéssel kapcsolatos tartalmakat találsz: actioncoach.hu 

Jelentkezz hírlevelünkre és ne feledkezz meg hetente új részekkel megjelenő podcast csatornánkról sem: actioncoachmagyarorszag.podbean.com

De kereshetsz bennünket közvetlenül az info@actioncoach.hu email címen is. 
Várjuk jelentkezésedet!

További cikkek