Az értékesítési munka egyik minőségi mutatószámát, azaz a vásárlások számának növelését már vizsgáltuk az előzőekben, de arra is érdemes kitérni, hogy mit tehetünk annak érdekében a vevőink növekvő értéket hagyjanak nálunk. Ez a klasszikus értékesítési, pillanatnyi vevőbefolyásolási eszközök széles tárházát feltételezi, azaz megjelenik a pillanat hatalma. Olyan érdeklődésen és/vagy elégedettségen alapuló helyzetről beszélünk, amelyben egy felkészült értékesítő (vagy magas színvonalon működő rendszer) akár jelentősen is meg tudja növelni az adott bevétel szintjét.
Természetesen a megoldások részben összemosódnak a vásárlási szám növelését is eredményező technikákkal, ami nem jelenti azt, hogy azokat ne lehetne ebben a megközelítésben is használni. Pl. a kapcsolódó termék ajánlása, ha időben elválik az alap termék vásárlástól, akkor a vásárlás számát növeli, ha egy időben történik, akkor pedig a kosárértékre hat pozitívan.
Ami a megoldási lehetőségeket illeti, összefoglalóan itt is három fő irányról beszélhetünk:
Nagyon fontos megjegyezni, hogy a sikeres kosárérték növelésnek is vannak alapfeltételei:
- Magas szakmai felkészültség, amit folyamatos képzésekkel érhetünk el;
- Az adott pillanatban összekapcsolva érvényes promóciós ajánlatok esetében a megfelelő háttérszámítások, amelyek biztosítják, hogy az így adott kedvezmények ne tegyék előnytelenné számunkra sem az üzletet csak a mennyiség érdekében;
- Jól felépített kommunikáció, érvrendszer.
Kedves Vállalkozó Társam! Kényes kérdés, de mindenképpen fel kell tenni: hogyan tudod nyilvántartani azt, hogy a kosárérték növelését célzó megoldások mennyire jövedelmezőek a számodra? Van olyan megoldásod, amelynek segítségével ki tudod számolni a jövedelmezőséget akár termék szinten is? Meg tudod határozni, hogy melyek azok a leginkább jövedelmező termékek, amelyeknek a forgalmát érdemes ilyen módszerekkel növelni? Van ösztönző programod az értékesítőid számára, melyek a számodra megfelelő irányba terelik a forgalmat?
A KKV TOP100 tudástár első anyagának elkészítésekor a teljesség igénye nélkül felemlegetett gyakorlati kapaszkodók átadása mellett kimondottan az volt a célunk, hogy közös gondolkodásra invitáljunk Téged.
Amennyiben mélyebben érdekel a téma, csatlakozz Facebook, Instragram és LinkedIn követőink táborához, látogasd meg weboldalunkat, ahol további üzletfejlesztéssel kapcsolatos tartalmakat találsz:
actioncoach.hu Jelentkezz hírlevelünkre és ne feledkezz meg hetente új részekkel megjelenő podcast csatornánkról sem:
actioncoachmagyarorszag.podbean.comDe kereshetsz bennünket közvetlenül az
info@actioncoach.hu email címen is.
Várjuk jelentkezésedet!