A leadek számának növelése

A jövedelmezőség fejlesztése
6/2. rész

Merítsünk nagyobbat – a lead-ek számának növelése

A szakirodalom szerint lead alatt azt a potenciális vásárlót értjük, aki valamilyen módon már kifejezte az érdeklődését a termékünk/szolgáltatásunk iránt. Feliratkozott egy hírlevélre, regisztrált az oldalunkon, feltett egy kérdést stb. Nagyon fontos továbbá, hogy ezt olyan módon tette, amely lehetővé teszi a nyilvántartását, nyomon követését. Ha ez megvan, akkor elindíthatjuk azon az úton, amelynek végre valódi vásárlóvá válik.

A siker érdekében olyan adatokra van szükségünk a megszólítani kívánt közösségről, amelyek segítségével feltérképezhetjük a viselkedését, mert a kapcsolat kialakításához szükséges „találkozás” ennek alapján érhető el. 
Az első lépés tehát a figyelem megragadása, amely alapvetően a marketing kommunikációs megoldásainkon múlik. A lead-ek számának növelésére számtalan eszköz áll rendelkezésre, ezek közül a teljesség igénye nélkül emelünk ki néhányat iránymutatásként.

Két fő irányban indulhatunk el, egyrészt növelhetjük a kommunikációnkkal találkozók számának a körét, azaz

Két fő irányban indulhatunk el, egyrészt növelhetjük a kommunikációnkkal találkozók számának a körét, azaz  

  • nagyobb földrajzi területen kommunikálunk;
  • új, eddig még meg nem szólított csoportokkal bővítjük a célzottak körét;
  • új csatornát választunk a kommunikációhoz.

  A másik lehetséges irány a kommunikációs üzenetek tartalmának az alakítása, melynek révén

  • új tulajdonságok bemutatásával új igényeket kelthetünk a fogyasztókban (edukáció);
  • a termék/szolgáltatás közösségi megítélésének alakításával új érdeklődést válthatunk ki (influencer bevonása vagy csak általános presztízs változtatás).

Bármelyik utat is választjuk, a lead-szerzés sikere kizárólag azon múlik, hogy jól mértük-e fel azoknak a körét, akiknek a termékünket vagy szolgáltatásunkat szánjuk és a nekik szánt üzenet is releváns.

A jövedelmezőség fejlesztése a fentiek szerint már ott elkezdődik, amikor a lehetséges vevőink megszólítása kezdődik. Ennek megfelelően az ezzel összefüggő költségek értékelésénél célszerű figyelembe venni az így generált potenciális vevőkör által később realizálható forgalmat is, ez a beruházás-szemléletű marketing költség elemzés alapja.

Apropó elemzés… Annak érdekében, hogy minél pontosabb képet kapjunk a költségeink alakulásáról, illetve az értékesítési tevékenységünk hatékonyságáról nagyon pontos lead-nyilvántartási rendszerre van szükség. Ebben rögzíteni kell a beazonosított lead-ekkel kapcsolatos minden lépést, hiszen ezeken keresztül lehet nyomon követni az értékesítési folyamatot: ki, mikor, milyen üzenetre hogyan reagált, milyen válaszlépésre tudtuk ösztönözni a vásárlási útvonalon.

Talán nem is meglepő a kérdés, amit itt és most érdemes feltenni magadnak: az utóbbi egy évben milyen lépéseket tettél a saját lead-jeid számának növelése érdekében?

A KKV TOP100 tudástár első anyagának elkészítésekor a teljesség igénye nélkül felemlegetett gyakorlati kapaszkodók átadása mellett kimondottan az volt a célunk, hogy közös gondolkodásra invitáljunk Téged.
Amennyiben mélyebben érdekel a téma, csatlakozz Facebook, Instragram és LinkedIn követőink táborához, látogasd meg weboldalunkat, ahol további üzletfejlesztéssel kapcsolatos tartalmakat találsz: actioncoach.hu 

Jelentkezz hírlevelünkre és ne feledkezz meg hetente új részekkel megjelenő podcast csatornánkról sem: actioncoachmagyarorszag.podbean.com

De kereshetsz bennünket közvetlenül az info@actioncoach.hu email címen is. 
Várjuk jelentkezésedet!

További cikkek